sobota, 6 sierpnia 2016

Letnie inspiracje indyjską kuchnią - bakłażan na ostro

wyrób własny; zdjęcie własne
Inspiracją do przygotowania dzisiejszej potrawy jest kolejny przepis z książki: "Szczypta smaku... Indie", wydanej przez Wega Delbana Polska, przepisy autorstwa Priya Wickramasinghe i Carol Selve Rajah.
W pierwszej kolejności należy zwrócić uwagę na prawidłowe przygotowanie bakłażana, aby pozbyć się goryczy. Ja jedno całe warzywko pokroiłam w kostkę, umieściłam w sicie i posypałam solą, Po ok. 25 min. przepłukałam wodą i osuszyłam papierowym ręcznikiem. Następnie ułożyłam na blasze, skropiłam oliwą i upiekłam.
Osobno przygotowałam ostry pomidorowy sos. Najpierw krótko podsmażyłam na oleju utarty świeży imbir (ok. pół łyżeczki) i zmiażdżony czosnek (3 ząbki). Następnie dodałam łyżeczkę mielonej kolendry, 1/2 łyżeczki curry, ok.1/3 łyżeczki pieprzu cayenne, 1/2 łyżeczki czarnuszki i na końcu 3 duże obrane ze skórki, pokrojone drobno pomidory. Gotowałam do zagęszczenia (ok.10-15 min). Dodałam pieczonego bakłażana, przyprawiłam solą i gotowałam jeszcze razem ok. 6 min.
Pycha. Polecam.

Małgosia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz