sobota, 16 lipca 2016

Letnie inspiracje kuchnią indyjską - Chutnej z mango

W sezonie letnim bardzo lubię kreatywnie podziałać sobie w kuchni. Na bazarkach pojawia się mnóstwo warzyw i owoców w przystępnych cenach, dzięki czemu eksperymenty kulinarne przestają być bardzo kosztowne. Indyjskie smaki należą do moich ulubionych. Warto próbować latem, ponieważ efekt kulinarny zależy od świeżości użytych składników.

Krok pierwszy: uzupełniłam przyprawy. Klasyczny zestaw zawiera: curry, kolendra, gorczyca, chilli, kmin rzymski, kurkuma, garam masala, także cynamon, goździki. Warto zaopatrzyć się w zapas mleka kokosowego i kupić świeżą kolendrę, która dodatkowo podniesie atrakcyjność potraw. W tym przepisie akurat nie ma mleka kokosowego i kolendry, ale w wielu innych są.

Krok drugi: sięgnęłam na półkę po książkę "Szczypta smaku... Indie" , wydaną przez Wega Delbana Polska, przepisy Priya Wickramasinghe i Carol Selve Rajah. Wybrałam "chutnej z mango", który lubię, jako dodatek do ryżu , kotlecików z warzyw i pakory. 


Na oleju podsmażyłam utarty świeży imbir i zmiażdżony czosnek,następnie dodałam cynamon, goździki, chilli i krojone mango. Po ok. 1/2 łyżeczki przypraw ( chilli mniej ) i 2 sztuki krojonego, obranego ze skórki mango  Potrawa dosyć długo musi się gotować do zagęszczenia i połączenia smaków. Można przyprawić octem i cukrem, ja cukru nie używam.

wykon własny; zdjęcie własne
Małgosia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz